InformatiefVoetklachtenVolwassenen

Neuropathie in de voeten?

Wist u dat de bijwerkingen van veel medicijnen kunnen leiden tot neuropathie .

Medicijnen zoals statines (medicijnen om het cholesterolgehalte te verlagen), de zogenaamde cytostatische geneesmiddelen, dwz geneesmiddelen die worden toegediend in de context van chemotherapie of analgetica , als ze regelmatig worden ingenomen.
Dit uit zich meestal in de voeten. Waarom nou juist de voeten. Dat zijn onze uiteinde en daar hoopt het zich op. Door het dragen van schoenen worden er spiergroepen stilgezet terwijl deze er mede voor zorgen dat de afval stoffen teruggevoerd worden en dan via onder andere de nieren ons lichaam weer verlaten.

Bij deze klachten is het dus belangrijk om je voeten weer te gaan gebruiken. Dus schoenen( ook de sokken) uit en zet alles weer in beweging. Zie het als jou vuilwaterpomp die weer aangezet wordt.

neuropathie

Er zijn mogelijkheden maar of mijn combinatie therapie zal werken is altijd de vraag. Ik zeg als je het niet probeert dan lukt het zeker niet.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.