Pijn en/of stijve voeten.

Stijve voeten of alleen pijn aan de buitenkant van de voet en enkel zijn relatief veel voorkomende en vervelende klachten, die je behoorlijk kunnen beperken in je dagelijks leven.

De stijfheidsklachten komen vaak voor bij het opstaan na nachtrust. Maar ook vóór, tijdens of na activiteiten zoals wandelen, sporten en hardlopen kan je stijfheid in je voeten ervaren. De klachten kunnen je zelfs enorm gaan beperken in het bewegen.

Wat kan je er zelf aan doen?

Om stijve voeten tegen te gaan is een soepele afwikkeling van de voet belangrijk. Door regelmatig je voeten te bewegen kun je dit bereiken. Wil jij leren hoe jij jouw voeten weer soepel maakt? Maak dan een afspraak bij een van de specialisten of probeer het eerst zelf met onderstaande, eenvoudige, oefeningen.

Drie oefeningen om mee starten.​

Let op, doe de oefeningen niet met kracht en blijf tijdens de oefeningen ademen.

Teen ontspanning oefening.

Peesplaat losmaken.

Klauwen van theedoek.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

Cookies op onze website We plaatsen verschillende soorten cookies op onze website. Functionele en analytische cookies plaatsen we altijd. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken en het gebruik te kunnen meten. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Zodat je feedback kan geven over je gebruikerservaring, YouTube video’s kan bekijken en zodat je relevante Consumentenbond aanbiedingen kan zien op andere websites. Met deze cookies kunnen advertentienetwerken je internetgedrag volgen. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer over cookies.

Sluiten