Verminderen of voorkomen door voetspieren in weer beweging te zetten?

Stijfheid gehele voet of alleen pijn aan de buitenkant van de voet en enkel zijn relatief veel voorkomende klachten, die je vóór, tijdens of na activiteiten als wandelen, sporten en hardlopen kan ervaren. De klachten kunnen je zelfs enorm beperken in staan en lopen. Maar ook bij opstaan na nachtrust kunnen deze klachten geven.
Wat ken je er zelf aan gaan doen.
Om stijve voeten tegen te gaan is een soepele afwikkeling van de voet belangrijk. Door regelmatige je voeten te trainen kun je dit bereiken. Wil jij leren hoe jij jouw voeten weer soepel maakt?

Maak een afspraak bij een van de specialisten of probeer het eerst zelf met onderstaande oefeningen.

Drie oefengen om mee starten.​

Let op, doe de oefeningen niet met kracht en blijf tijdens de oefeningen ademen.

Teen ontspanning beweging.

Peesplaat losmaken.

Klauwen van theedoek.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

Cookies op onze website We plaatsen verschillende soorten cookies op onze website. Functionele en analytische cookies plaatsen we altijd. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken en het gebruik te kunnen meten. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Zodat je feedback kan geven over je gebruikerservaring, YouTube video’s kan bekijken en zodat je relevante Consumentenbond aanbiedingen kan zien op andere websites. Met deze cookies kunnen advertentienetwerken je internetgedrag volgen. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer over cookies.

Sluiten